Clubul Cinefililor, cu sprijinul Fundaţiei culturale "Timpul", vă aşteaptă la Casa de Cultura "Mihai Ursachi" a municipiului Iaşi să vizionaţi miercuri, 14 OCTOMBRIE 2009 de la ora 18.00, în cadrul unui medalion ROBERTO ROSSELLINI:
"GERMANIA ANUL ZERO"
(“Germania anno zero”, 1948 – alb/negru – 70 minute)
*subtitrare în română
În cadrul trilogiei despre al II-lea Război Mondial, realizată de Roberto Rossellini (care cuprinde "Roma, cita aperta", "Paisa"), "Germania anno zero" este partea finală în demonstrarea propriei viziuni despre război şi efectele sale.
Filmul arată viaţa din Berlinul postbelic, în 1947, într-o Germanie sfâşiată de înfrângere, neputinţă, ocupare americană, nevoia disperată de supravieţuire. Copilăria devine un tărâm confiscat de realitatea ce ţine sufletele în menghina nesiguranţei zilei de mâine şi cei mai slabi din lanţ sunt sacrificaţi. Edmund se raportează la lumea celor mari şi reacţionează la ea, dar nu poate discerne mereu binele de rău, căci valorile morale îi sunt puternic afectate. Are el vreo vină pentru istoria făcută de cei mari? Poate el hotărî în privinţa propriei vieţi sau circumstanţele îl aleg fără a-i da drept de împotrivire?
Într-o lume sălbăticită uman, inocenţa este sacrificată prima şi copiii intră într-un pat al lui Procust pentru a le fi ajustată fiinţa. După cum spune Rossellini la începutul filmului, oamenii "Trăiesc de parcă tragedia ar fi ceva natural."
Vă aşteptăm la un film care vă va da de gândit,
Echipa Clubul Cinefililor.
Filmul arată viaţa din Berlinul postbelic, în 1947, într-o Germanie sfâşiată de înfrângere, neputinţă, ocupare americană, nevoia disperată de supravieţuire. Copilăria devine un tărâm confiscat de realitatea ce ţine sufletele în menghina nesiguranţei zilei de mâine şi cei mai slabi din lanţ sunt sacrificaţi. Edmund se raportează la lumea celor mari şi reacţionează la ea, dar nu poate discerne mereu binele de rău, căci valorile morale îi sunt puternic afectate. Are el vreo vină pentru istoria făcută de cei mari? Poate el hotărî în privinţa propriei vieţi sau circumstanţele îl aleg fără a-i da drept de împotrivire?
Într-o lume sălbăticită uman, inocenţa este sacrificată prima şi copiii intră într-un pat al lui Procust pentru a le fi ajustată fiinţa. După cum spune Rossellini la începutul filmului, oamenii "Trăiesc de parcă tragedia ar fi ceva natural."
Vă aşteptăm la un film care vă va da de gândit,
Echipa Clubul Cinefililor.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu